Wednesday, April 11, 2012

London 1. & 2. päev

Oma reisi alustasime Londoni poole kahekümne kuuenda märtsi õhtupoolikul. Sama päeva lõuna paiku pakkisin lõpuks oma kohvri ka kokku. Ei tulnudki teine nii väga pungil. Hostema viis mu koos kottidega kenasti bussi peale, et Aarhusisse sõita saaksin. Bussis kohtusin ma oma klassijuhatajaga, kellega mõnusalt juttu rääkisime. Umbes nelikümmend minutit hiljem olimegi Aarhusis, läksime bussi pealt maha ning kõndisime rongijaama, kus ülejäänud õpilased meid ees ootasid.

Rongijaamas

Kella üheteist paiku olime juba rongi peal ning alustasime sõitu Kopenhaagenis asuva Kastrupi lennujaama poole. Seal läks igasugune läll lahti: tehti pilte, söödi, räägiti juttu, vahepeal isegi vist keegi kuskil laulis ning mis iganes veel. Kuni kõik ära vajusid ning kahtlastes asendites magama jäid..

Mina muidugi ei suutnud mingit mugavat asendit leida, et magama jääksin. Varsti tiksus aga kell üle kaheteistkümne ning oligi järgmine päev käes. Mõne tunni pärast jõudsime ka lõpuks lennujaama. Selles suhtes oli hea, et rong otse sinna sõitis.

Meie lend pidi aga alles mitme tunni pärast minema. Mõtlesime Christina ning Nicolinega veidikene magada ning otsisime endale lennujaamas isegi ühe nurgakese, kuhu fliispleedi maha laotasime. Natuke lamasime, kuid kokkuvõttes me päris magama ei jäänud, vaid hakkasime kaarte mängima, rääkisime niisama juttu ning einestasime veidi.

Christina & Nicoline. (Lasime Londoni jaoks spetsiaalsed pusad teha, erinevates värvides.)

Nicoline

Ilmselgelt jube väsinud..

Mängu nimi oli 500.

Mõned teised unes klassikaaslased.

Pärast pikka ootamist saime oma piletid kätte ning võisime pagasikontrollist läbi minna. Seal ei olnud õnneks mitte mingeid probleeme. Väga kaua aega ei läinudki enne, kui lennuki peale saime. Mingi hetk tundusid ka seal kõik magavat. Ma olin järjekordselt see, kes magama ei jäänud.

Klassivend Anton. Ja nii nad magasid..

Lõpuks jõudsime Londonisse. Ilm oli ikka fantastiline: päike paistis ning õhk oli soe. Kõigepealt pidime oma kohvritega metroo peale kobistama, et hotelli sõita. See sõit oli ka omajagu pikk. Kui metroo peale maha saime, kõndisime hotelli poole. Kahjuks pidime päris kaua hotelli ees ootama enne, kui sisse saime. Selle lämmatava päikese käes oli ikka väga palav pusaga olla.

Meie "kodupeatus".

Hotelli ees.

Lõpuks saime hotelli, et kohvrid ära panna. Päris oma tubadesse ei saanud, vaid panime kõik kohvrid ühte tuppa ning siis pidime end taas hotelli ette ajama. Seal jagati meid neljaliikmelistesse gruppidesse ning meile anti paberileht kätte, kus oli peal palju erinevaid kohti, mida me vaatama pidime minema. Iga koha juures oli kirjeldus, mis ülesannet me täitma peame. Mina sattusin ühte gruppi Mette, Antoni ning Sebastianiga.

Esimene peatus oli Hyde Park. Seal pidime Speaker's Corner-i üles otsima ning väikese videokese tegema. Eks mina sain ka oma taani keelt videosse praktiseerida. Kuna ilm oli lihtsalt nii ilus, otsustasime seal mõnda aega istuda ning ilma nautida. Mina jäin sellest pargist ikka väga suurde vaimustusse. Seal oli nii päevitajaid, muidu istujaid, koertega jalutajaid, jooksjaid kui ka rattaga sõitjaid. Ühesõnaga värviline seltskond. Lisaks sellele nägi see park üliilus välja.

Hyde Park-i kõrval.

Speaker's Corner.

Tagataustal The Serpentine.

Mette, Anton & Sebastian.

Seejärel hakkasime mööda Constitution Hill-i Buckingham Palace-i poole kõndima. Kõndisime Green Park-i kõrvalt ning lõpuks jõudsimegi kohale. Läksime seal ees asuva Queen Victoria Memorial-i juurde ning puhkasime jälle veidi jalgu. Seal pidime kohalikega intervjuud tegema ning teada saama, mis nemad Buckingham Palace-st arvavad. Ma olin see õnnelik, kes küsimusi küsima hakkas. Kõigepealt rääkisime ühe keskeas paariga, kes tulid Šotimaalt. Pärast rääkisime veel ühe vanema meesterahvaga, kes elas Londonis.

Constitution Hill ning Green Park

Buckingham Palace

Queen Victoria Memorial

Seejärel hakkasime Big Ben-i poole kõndima. Möödusime järjekordsest ilusast pargist - St. James's Park.  Pärast käisime veel Trafalgar Square-il ning nägime Nelson's Column-it. Seejärel suundusime Piccadilly Circus-e poole. Senikaua olime jala käinud ning see andis mõnusalt tunda. Kui olime endale veidi söögipoolist ostnud, otsustasime metrooga Westminster Abbey-i juurde sõita, kus teistega kokku pidime saama. Seal istusime teiste juurde muruplatsile maha ning nautisime oma lõunat.

Big Ben

Nelson's Column

Trafalgar Square

Piccadilly Circus

Cupid

Westminster Abbey

Lõuna!

Lõpuks läksime Westminster Abbey-sse, kus toimus choral service. Põhimõtteliselt saime endale lehe, kus oli peal kirjas, mis toimub ning erinevad lõigud ning laulud, mis esitamisele tulid. Pidimegi seal pidevalt püsti tõusma ning siis jälle istuma. Kõik olid omadega ikka jumala väsinud. Ise ei suutnud ka üldse silmi lahti hoida. Ma polnud ei rongis ega lennukis ka vahepeal magada saanud. Eks ma siis võitlesin silmade lahtihoidmisega. Tuli ette see hetk, kus Mr. Bean istus kirikus ning tal oli sama häda. Selle lahendamiseks toppis ta endale tikud silmalaugude vahele. Oleks ka hea meelega nii toiminud. Kirikus pilte teha ei tohtinud.

Kui teenistus oli läbi, läksime tagasi hotelli. Seal saime lõpuks oma tubadesse minna. Mina jagasin tuba Anna K ning Nannaga. Hotell ei olnud suurem asi, kuid piisavalt heas korras. Õhtul läksime kamba tüdrukutega ühte lähedalasuvasse restorani sööma. Koha nimi oli Dollar Grills. Hinnad olid seal ikka minu arvates üle mõistuse kallid. Tellisin endale burgeri koos friikartulitega ning pidin veidi alla 12£ maksma.

Pärast söömist suundusime mõne tüdrukuga tagasi holli ning kui ma oma tuppa jõudsin, langesin sügavasse unne..