Friday, December 30, 2011

Jõulud

Okei, sain ka lõpuks mahti postituse jõuludest ära teha. Seekord möödusid jõulud ilma lumeta. Kahekümne neljanda kuupäeva hommikul käisime perega kirikus. Siin on see üsna tavaline traditsioon. Vahetusema ütles mulle, et kirikus esitatakse sel päeval mingi viis korda sama programmi, et kõik seda näeksid. Ega kirik oli suhteliselt täis küll.

Kui koju jõudsime, olid vanavanemad ka kohale jõudnud. Suurt midagi erilist me kuni õhtusöögini ei teinud. Siis hakkas söömine pihta. Ma olin midagi hullemat oodanud, sest päris mitu korda oldi mulle öeldud, et jõulude ajal muud ei tehta, kui ainult süüakse. Õnneks siiski asi päris nii hull ei olnud. Söögiks oli meil kartulid, punane hapukapsas, kerge kaste ning part. Seda panin ka tähele, et lisaks soojale toidule on laual ka kartulikrõpsud. Pärast õhtusööki pidasime väikese pausi, mille ajal panime kingitused kuuse alla. Siis hakkasime magustoitu sööma. Selleks oli midagi riisipudingu sarnast. Sellega on jälle väike nipp. Nimelt on sinna sisse purustatud mandlid. Lisaks pannakse sinna paar purustamata mandlit ning see, kes endale terve mandli saab, saab ka kingituse. Neil on ikka päris palju kingituste jagamist jõulude ajal. Ka mina olin üks neist õnnelikest, kes endale paki sai. 

Seejärel läksime kõik kuuse ümber, võtsime kätest kinni ning hakkasime puu ümber ringikäies laulma. Peaaegu kõik said mingi loo valida. Mina valisin laulu, mis räägib punase ninaga Rudolfist. Nimelt on see ainuke jõululaul, mida ma enam-vähem oskan ka taani keeles laulda. Kui laulud olid lauldud, istusime me elutuppa maha ning hakkasime kinke avama. Põhiline kuuse alt kingiotsija oli mu noorem vahetusvend. Ta võttis kuuse alt järjest mahlaseid kinke ning andis õigetele omanikele. Mingit luuletuse või laulu esitamist siinmaal ei toimu. Kuna kinke oli aga suhteliselt palju, siis vahepeal tegime väikese pausi ning sõime piparkooke-jõulukomme ning jõime karastusjooke.

Väike jõulumäng toimus ka kahekümne viiendal kuupäeval. Siis oli aeg ka pere hulgas pakkeleg-d mängida. Alguses suutsin ma neli kingitust endale krabada, kuid siis ei tulnud mul veeretades ühtegi kuute ning mulle jäi ainult üks kingike. Aga vähemalt sain sellegi. Ning muidugi mängisime me päris mitu päeva pärast jõule sellist lauamängu nagu Sequence, mille mu vanem vahetusvend oli endale jõuludeks saanud. Ma olin võitmatu, kuni vennad kampa lõid..

Kõige armsam osa jõulude ajal oli aga see, kui ma sain ootamatult kõne oma eesti vanavanematelt. : )






Mandlimängu kingid.

Mandlimängu võit.




Vahetusisa ning -vennad Anton & Laurits. Panid küünlaid kuusele.

Kui kinkidejagamine oli poole peal.





 Jõulukingid.

Pakkeleg kink.


Natuke aega on veel sellest aastast järele jäänud. Ilusat uut aastat!


3 comments:

  1. Väga ilusad pildid.. mis kaameraga sa pildistad? Sul tundub väga tore pere/kodu olevat (:

    ReplyDelete
  2. Taanis jagatakse ka ikka korralikus koguses neid kinke- sama nagu Norras.

    ReplyDelete
  3. Anonymous - kaameraks on Nikon D60. Ning jah, pere ja kodu on tõesti väga mõnusad.
    Kista - ega meid oli kümme tükki ka seal. :D

    ReplyDelete