Friday, October 14, 2011

Friday - fredag - reede

Mu elukene siin Taanis läheb aina paremaks. Lõpuks on klassikaaslased ka üles sulanud, vähemalt enamjaolt. Alguses oli suhteliselt raske nendega jutule saada. Tähendab, nad kõik on tohutult sõbralikud, kuid eks igapäevased vestlused toimuvad ikkagi taani keeles ning kui keelt ei mõista, on vestlustes osalemine üsna keeruline. Ses suhtes oli eelmine nädal väga meeldiv, sest ei pidanud tundides istuma, vaid sai klassikaaslastega veidi rohkem tutvuda.

Eelmisel reedel läksin klassiõdedega õhtul Odderi kesklinna mõnusalt aega veetma. Kõigepealt sain kahe klassiõe - Nicoline' ja Christinaga - kokku. Läksime ühte baari/restorani Underhuset, istusime maha ning hakkasime juttu ajama. Nad õpetasid mulle veidi keelt. Kõige vajalikum sõna on vist "aeglasemalt" - langsommere, sest tavaliselt öeldakse taanikeelseid lauseid nii kiiresti, et ma ei suuda sellele kohe reageerida. Hiljem liitusid meiega Mette ning Stinna. Mingi aeg istusime veel Underhuset-is, kuid kuna levisid jutud, et ühes klubis on teatud ajani joogid tasuta, siis mõtlesime sinna minna. Enne veel läksime Nicoline' ning Christinaga pitsabaari, sest meil oli nälg. Kakskümmend viis taani krooni vaesemana, kuid täis kõhuga, läksime teistele kluppi järele. Kui sinna jõudsime, otsisime teised üles ning istusime maha. Olin arvanud, et klubi on inimesi täis ning saab vaevalt liikuda, kuid olin eksinud. Pärast sain teada, et see oli just oma uksed lahti teinud. Eks see seletab. Õhtu jooksul käisime päris palju baarileti vahelt edasi-tagasi. Kuna ma praktiseerisin aeg-ajalt oma taani keelt, siis mulle öeldi, et mõni järgmine kord hakkan mina kõigile jooke toomas käima. Idee poolest hea mõte, kuid enne pean vajalikud laused ära õppima. Kahjuks pidin varsti koju minema. Igatahes oli mul tohutult tore õhtu ning nagu sai räägitud, tuleb seda korrata. 

Christina rääkis mulle, et ka see reede lähevad nad välja, kuid seekord Aarhusis. Ka mina sain kutse. Rääkisin hostvanematega ning neil polnud selle vastu midagi. Niisiis tänased plaanid on sellised, et pärast kooli tuleb Christina minu poole, veedame mõnusalt aega, sööme ning siis sõidame edasi Aarhusisse, kus saame teistega kokku. Eks ma üritan meeles pidada, et ma oma kaamera ka kaasa võtaks, et saaksin momenti jäädvustada.

Kuna järgmine nädal hakkab Taanis koolivaheaeg, sõidame homme hommikul hostperega suvekodusse. Kuuldavasti ei ole seal internetti, mis tähendab, et mõnda aega olen levist väljas ning ei kirjuta uusi postitusi. Tean niipalju, et läheme kogu perega ujulasse. Polegi siin veel ujuma jõudnud. Lisaks ütles hostisa, et ma endale mugavad jalanõud kaasa pakiksin, sest pidime palju kõndima. Igatahes asub see suvekodu Jyllandi loodeosas Thy rahvuspargis. Meri on ka nii lähedal, et majast pidavalt öösel selle kohinat kuulma. Kõlab suurepäraselt. Kui tagasi jõuan, proovin veidi pilte üles laadida ning muljed kirja panna.

 Thy rahvuspark


Ilm on nii külmaks läinud, et täna oli muru esimest korda valge. Seda küll mitte lumest, vaid härmatisest.


No comments:

Post a Comment