Wednesday, August 31, 2011

Flensburg

Niisiis sai eelmisel laupäeval (27. august 2011) Saksamaal käidud. Linna nimi oli Flensburg. See asub suht Taani piiri juures. Ja kuna ta Taanile nii lähedal on, näeb seal paljusid asju lisaks saksa keelele ka taani keeles. Kui üle Saksamaa piiri jõudsime, käisime läbi ühest toidupoest, kus olid hinnad nii eurodes kui ka taani kroonides. Alguses polnudki ma päris kindel, kas oleme ikka Saksamaal, kuid enamjaolt olid siiski sildid seal saksa keeles. Ning ka hinnad olid tunduvalt odavamad. Päris jõhker oli vaadata, kuidas hostvanemad asju lihtsalt sõna otseses mõttes kastide kaupa ostukärusse tõstsid. Ütlesid, et see on lihtsalt vähemalt poole odavam kui Taanis. Ilmaga meil ei vedanud, sest oli suhteliselt jahe, tuul puhus ning vihma sadas. Seetõttu pidime päris pikalt poes varjul olema. Kui olime lõpuks asjad autosse laadinud, sõitsime edasi. 

Parkisime auto kesklinnast veidi eemale ühe veekogu lähedale. See oli vist mere mingisugune nurgakene. Igatahes oli seal sadam, mis oli paate täis. Vaatamata koledale ilmale, pidasime maha väikese pikniku. Ehk siis sõime paar saiakest ning jõime limonaadi peale. Siis jalutasime edasi kesklinna poole. Teel sinna nägime, et veekogu peal toimus mingisugune paatidevaheline võistlus. Igatahes aerutasid oma kakskümmend inimest ühes paadis ning kummaski otsas oli üks inimene püsti. Tuli tahtmine ise seal aerutada, vaatamata väga mittekutsuvale ilmale. Lisaks kõndisid seal ringi erinevates kostüümides inimesed. Ka nemad olid grupikaupa. Ühed olid näiteks riietatud vangideks ning postidel võis nende pilte näha koos kirjaga WANTED. Veel leidus seal jõuluvanasid, superman-e ning keda iganes veel.






Kesklinnas oli traditsiooniliselt olemas oma šopingutänav. Käisime ühest poest teise, alustades väikeste poodidega ning lõpetades suurte mitmekorruseliste kaubanduskeskustega. Mina küll oluliselt midagi endale ei soetanud, sest üldiselt olid ikkagi asjad kallid. Ainult ühe maani kleidi ostsin ära, mis oli lihtsalt liiga odav, et seda mitte osta. Nimelt siis 10€. Silma jäi ka see, et tohutult paljud inimesed käivad oma koertega poes ringi.  Ja need koerad ei olnud tavaliselt chihuahua suurused. Sellist asja pole Eestis veel kohanud. 

Kui Saksamaal olime, siis tundsin end kuidagi kahtlaselt koduselt. Eks vast selle pärast, et ümberringi valdavalt saksa keeles räägiti ning olen sellega rohkem harjunud kui taani keelega.  Eks sai ju saksa keelt koolis veidi õpitud ning kodus tuli telekast pidevalt mingisugune saksakeelne sari.





Oma päeva lõpetasime ühes hubases kreeka restoranis, kus mu hostpere on pidevalt Saksamaal olles käinud. Seal oli tohutult palju teisi taanlasi. Tellisime endale nelja inimese roa. Meid oli kokku viis, sest Laurits jäi koju Taani. Pidime päris kaua ootama enne, kui meile salativaagen ning leib toodi. Mõne aja pärast saabus ka lihavaagen. Igatahes oli see eine piisavalt suur, et me ei suutnud seda ka viiekesi ära süüa. Ja te ei kujuta ette seda piina, kui mu ees on lihavaagen koos tohutult isuäratava lihakäntsakaga, kuid mu magu on lihtsalt nii pungil, et mul ei ole enam seda tükikest kuhugi suruda. Igatahes oli mõnus kõhutäis. Muide, ühes menüüs olid asjad kirjeldatud nii saksa kui ka taani keeles. Imestasin, kui mõistsin taani keelt rohkem. Proud!


Ühesõnaga sai salvräti pealt kreeka keelt õppida. Kui nii võtta, siis hea tegevus ooteajal.



Pärast hakkasimegi auto poole kõmpima. Kuid kuna vihmahoog oli päris tugev, jooksime varju alla ning olime natuke aega seal. Kokkuvõttes otsustas hostisa ise autole järele minna ning siis meid peale korjata. Ehk siis ainult tema sai kardinaalselt märjaks. Jube hea oli sooja, kuiva ning mugavasse autosse istuda, silmad kinni panna ning veidi tukkuda. 


PS! Täna sai mul Taanis kuu aega täis. 
 
Ning hästi tore oleks, kui keegi väga lahke inimene saadaks mulle siia Kalevi pralineekomme. Aitäh! Aadress on varasemases postituses nimega "Some time before the plane..".

Vi ses!

4 comments:

  1. ma ootan ka pakki eesti kommidega, nii igatsen, eriti marmelaadikomme -.-

    ReplyDelete
  2. Oo jaa. Ma siin juba pikemat aega mõtlen, et tahaks eesti komme süüa, kuid siiamaani pole keegi reageerinud. :D

    ReplyDelete
  3. Heh, mu öde saatis mulle eesti komme. Ja mul on sama kreeka restorani salvrätik, see on töesti huvitav tegevus enne toidu kättesaamist, kreeka keelt öppida :D

    ReplyDelete
  4. Kuna ma nüüd Eestis käisin ise, siis sai päris mõnusa hunniku neid komme kaasa võetud. Et mõneks ajaks olen kindlustatud. :D

    ReplyDelete